Recomandările Mikro Kapital IFN SA pentru evitarea tentativelor de fraudă online

February 27th, 2024
Mikro Kapital IFN S.A. a formulat mai multe recomandări destinate clienților săi pentru a preveni tentativele de fraudă online, dat fiind creșterea numărului acestora atât la nivel național, cât și internațional. Scopul acestor tentative este de a accesa banii clienților, prin obținerea datelor personale.

Inducerea în eroare se produce prin intermediul capcanelor precum reclamele de pe social media, e-mail-uri false sau apeluri telefonice.

Recomandările pentru protejarea informațiilor personale includ:

  • Abținerea de la dezvăluirea oricăror informații de acces la aplicațiile bancare, cum ar fi numele de utilizator, parola, parola unică sau alte credențiale.
  • Evitarea descărcării oricărei aplicații precum Any Desk.
  • Evitarea accesării link-urilor primite de la surse necunoscute și abținerea de la furnizarea de date personale sau bancare pe aceste link-uri. În caz de suspiciune cu privire la o ofertă, este recomandat să nu se acceseze materialele respective și să se verifice existența promoției sau a ofertei pe canalele oficiale de comunicare ale companiei.
  • Evitarea accesării „oportunităților de investiții” oferite de persoane necunoscute prin e-mail, SMS sau telefon, care pot pretinde că sunt de la Mikro Kapital sau alte instituții financiare. Adesea, accesarea acestora implică transferuri de bani.
  • Fiind atent la mesajele care par să fie de la Mikro Kapital IFN S.A. sau alte instituții financiare, și evitarea furnizării de date confidențiale prin telefon, SMS sau e-mail.

În cazul în care ai o suspiciune că ești victima unui incident, dacă ești client Mikro Kapital IFN S.A., te rugăm să iei legătura cu noi (info@mikrokapital.ro, 0332/132353), iar în cazul în care ai fost păgubit, depune o plângere la Poliția Română și informează Directoratul Național de Securitate Cibernetică (alerts@dnsc.ro, 1911).