Idei de afaceri pe timp de criză: în ce proiecte merită să investești?

June 28th, 2021

Cuprins


Agroturism
Service auto
Freelancing în diferite domenii
Agenție de marketing online
Cursuri online

Criza sanitară generată de pandemia de coronavirus a pus la grea încercare lumea afacerilor. Printre cele mai afectate domenii de activitate se numără industria HoReCa și turismul în străinătate, astfel că antreprenorii care plănuiau, încă de dinaintea pandemiei, să-și lanseze o afacere în una dintre aceste industrii au făcut un pas înapoi.
Chiar dacă pandemia de coronavirus are efecte negative asupra economiei globale, există totuși câteva sectoare de activitate care au luat avânt, care se vor dezvolta în continuare și care le pot aduce profit celor care vor să pună bazele propriilor afaceri.
În rândurile următoare prezentăm cinci idei de afaceri profitabile chiar și pe timp de criză:

Agroturism?


După cum am spus, turismul în străinătate este una dintre industriile care au suferit pierderi semnificative în ultimul an. În ciuda faptului că restricțiile încep să se relaxeze în unele țări, inclusiv europene, unii dintre noi, din motive de siguranță, aleg să amâne călătoriile în străinătate.

Mulți se orientează, în schimb, către vacanțele în țară și, mai mult decât atât, preferă unitățile de cazare agroturistice, unde se pot bucura de tot felul de preparate tradiționale proaspete, pregătite chiar de gazde. Pe lângă delicatesele bio care se prepară în astfel de vile și pensiuni, mai există un motiv pentru care românii (și nu doar) susțin agroturismul: conectarea la natură.

Prin urmare, deschiderea unei pensiuni la țară este o idee de afacere profitabilă chiar și în perioade dificile, așa cum este cea prin care încă trecem. Ca să te asiguri că vei avea succes, este extrem de important să acorzi maximă atenție până și celor mai mici detalii, în special celor care țin de crearea atmosferei, pe care turiștii pun din ce în ce mai mare preț.

Service auto?


Sunt multe persoane care depind de transportul cu mașina personală - printre altele, ca să ajungă la locul de muncă aflat în altă localitate față de cea de domiciliu. În contextul în care deplasarea cu propriul autoturism este esențială, oamenii nu vor ezita să investească în repararea mașinii la un service, indiferent că este vorba despre simpla înlocuire a unei piese sau de o reparație mai amplă și mai costisitoare.

Acestea fiind spuse, merită să iei în considerare deschiderea unui service auto, însă trebuie să te asiguri că vei închiria (sau, după posibilitățile financiare, cumpăra) un spațiu într-o zonă avantajoasă, că vei investi în aparatură performantă și, esențial, că vei angaja personal bine pregătit. În cazul în care ai experiență în această ramură, poți să lucrezi chiar tu, iar odată ce businessul avansează, să angajezi și alți mecanici auto.

Freelancing în diferite domenii?


În zilele noastre, multe firme, mai mari sau mai mici, aleg să colaboreze cu freelanceri în cadrul diferitelor proiecte: content writing și copywriting, web design, fotografie și nu numai.

Colaborarea cu un freelancer presupune costuri mai mici decât angajarea unui specialist și, în plus, se poate dovedi mai avantajoasă când vine vorba despre proiecte pe termen scurt și mediu.

Așadar, freelancingul poate fi dus la stadiul de business în toată regula și îți poate aduce, în timp, un profit substanțial - desigur, pe lângă o mai mare flexibilitate și posibilitatea de a alege proiectele cărora să le aduci valoare. Este important, însă, să-ți alegi un domeniu în care ai o vastă experiență, care te atrage și în care îți dorești să crești din ce în ce mai mult.

Agenție de marketing online?


În cazul în care o afacere în care lucrezi de unul singur, ca freelancer, nu este neapărat ceea ce îți dorești, ai putea înființa o agenție de marketing online, alături de alți câțiva profesioniști. Serviciile de marketing online (SEO, social media, content & copywriting) sunt la mare căutare.

Explicația este următoarea: ca orice business să aibă vizibilitate, trebuie să aibă o identitate și o prezență online clar definite. Alături de echipa ta, poți construi identitatea de brand și prezența online pentru numeroase afaceri din diferite industrii de activitate.

Cursuri online


Paleta de cursuri online este cât se poate de generoasă: de la coaching, la cursuri de gătit; de la cursuri de limbi străine pentru copii și adulți, până la cursuri pentru cei care vor să învețe un nou hobby.

Cursurile online au luat avânt în timpul pandemiei de coronavirus, când fiecare dintre noi a trebuit să găsească noi modalități de a se dezvolta, de a învăța și de a se deconecta de la grijile acumulate - de data aceasta, însă, în interiorul casei.

Iar când pandemia de coronavirus se va fi sfârșit și oamenii vor începe sa participe la tot felul de activități offline de dezvoltare personală și profesională, poți lua în calcul și opțiunea de a organiza și offline anumite cursuri. Cele online vor fi în continuare frecventate de persoane din alte localități și chiar țări, însă și de cele care, din motive ce țin, de cele mai multe ori, de lipsa timpului, vor opta pentru ele, în detrimentul celor desfășurate față în față.

Mikro Kapital - alături de antreprenorii la început de drum


Dezvoltarea unui business, indiferent de nișa de activitate, implică anumite investiții: de timp și bani.

Obținerea unui credit bancar este o misiune anevoioasă pentru start up-uri, iar nu de puține ori, astfel de dosare sunt respinse de instituțiile bancare, pentru că nu îndeplinesc toate criteriile de eligibilitate. Mai mult decât atât, obținerea unui credit bancar este un proces, de cele mai multe ori, consumator de timp, iar documentația - stufoasă.

Din fericire, există alternative pentru creditul bancar prin microfinanțare, care le oferă IMM-urilor oportunitatea de a accesa credite rapide, fără garanții.

Mikro Kapital vine în sprijinul antreprenorilor aflați la început de drum și le acordă acestora credite pentru afaceri, în condiții avantajoase, indiferent de domeniul de activitate și de forma de organizare a businessului: SRL, SA, PFA, II, IF, liber profesioniști, cabinete.

Pentru a obține un astfel de credit nebancar, tot ce trebuie să faci, indiferent că vorbim despre un credit pentru agricultură pentru businessul tău în agroturism sau despre un credit pentru eCommerce, este să completezi o cerere online și să prezinți câteva acte esențiale care confirmă desfășurarea activității.

Ulterior, specialiștii noștri analizează documentele și, în cazul creditelor de până la 45.000 de lei, îți oferă un răspuns în doar 48 de ore.

Dacă vrei să afli mai multe informații utile despre creditele pentru afaceri, te invităm să parcurgi articolul nostru despre principalii pași pentru a obține un credit pentru afacerea ta.

Noi îți virăm în contul bancar, în cel mai scurt timp posibil, banii de care ai nevoie pentru dezvoltarea businessului, iar tu îi vei putea folosi în scopul dorit: achiziționarea utilajelor agricole pentru o afacere din agroturism sau achiziționarea echipamentelor și utilajelor necesare într-un service auto.

Nu în ultimul rând, suntem alături de antreprenorii la început de drum și prin oferirea ședințelor de consultanță de specialitate în vederea dezvoltării businessurilor acestora. Astfel, echipa Mikro Kapital te ajută să înțelegi care este creditul potrivit pentru afacerea ta, dar și să stabilești un grafic flexibil de rambursare.


Până acum am venit în sprijinul a mii de antreprenori, ale căror povești te invităm să le descoperi în categoria Istorii de succes.

Hai și tu să scrii alături de noi povestea de succes a businessului tău.

Sursă foto: unsplash.com